Wednesday, November 5, 2008

kau kesayangan ku
sekilas pertemuan membibitkan rasa untuk mendekati dirimu...tatkala sapaanmu ku sambut dengan kegembiraan yang tak tergambar di benak hatiku.....mimpikah aku, hati berbisik sendiri,melempar jauh persoalan...hmmm bibit-bibit perkenalan kita berdua indah....
hari yang berlalu bagaikan deru angin yang bertiup pergi..terlalu asyik hinggakan aku terlupa senja kian menjelma.tanpa lewat walau sesaat,lalu ku ukir dada langit yang pekat panca warnanya dengan kilauan cahaya cinta, dan berkelipan megah di angkasa raya...hmmmm begitu indah cerianya deru cinta yang melanda jiwaku ini..aku cukup bahagia.....
dalam keasyikan malam yang panjang bertemankan gemersik unggas rimba, aku termenung sendirian..mindaku bercelaru memikirkan apakah perasaan yang melanda diri ini benar atau gurauan semata...aku terdiam lagi..dan terus memikirkan apakah hari yang begitu indah ini akan terus berpanjangan atau akan menjadi mendung dengan tiba-tiba?..xsanggup rasa nya terik matahari ini di gantikan badai hujan yang menyentap sejuk kedinginan...apepun yang akan berlaku..diri ini telah berjanji..biar apa yang akan terjadi akan bersama berdua menjadi tembok pertahanan cinta bersama......
terdiam seketika lalu bertanyakan jiwa...serasi jawapannya..aku sudah jatuh cinta...hmmm satu rasa yang sangat indah...aku ingat perasan ini sudah berkubur di tugu cinta yang lalu...masih ada sisa cinta rupanya di pondok jiwa ini rupanya...lalu ku semai rasa kasih dan cinta ini bagaikan tunas cinta di laman asmara...ku jaga dan ku siramnya dengan kecintaan, ku bajainya dengan keikhlasan, moga-moga tunas cinta ini mekar membunga dan besar menjadi pohon cinta hati.......

2 comments:

akusiktauk said...

dasat nyer ayat-ayat cinta tuh..
he3.

Anonymous said...

Hey bro..apa khabar?

Jiwang gak ko eh? Sila2 lah dtg ke blog aku ye.. ; )